مشهد- خبرنگار همشهری: 3 آدم‌ربا که با ربودن نوجوان 12 ساله در مشهد، نقشه اخاذی 100 میلیون تومانی از پدر او را طراحی کرده بودند، در عملیات ضربتی پلیس دستگیر شدند

صبح 13 خرداد، نوجوان 12 ساله‌ای به نام میلاد در منطقه رضاشهر مشهد در حال رفتن به مدرسه بود که ناگهان خودروی پیکان سفید رنگی مقابل او توقف کرد، به محض توقف خودرو 2 مرد جوان از خودرو پایین پریده و با حرکتی سریع و ناگهانی پسر نوجوان را به داخل خودرو کشانده و سوار بر خودروی خود متواری شدند.

ساعتی بعد در حالی که والدین میلاد تصور می‌کردند پسرشان به مدرسه رفته است، مرد ناشناسی با پدر وی تماس گرفت و در حالی که تهدید به قتل فرزندش می‌کرد، از وی خواست برای آزادی میلاد 100 میلیون تومان بپردازد.

به‌دنبال این ماجرا، والدین نوجوان ربوده شده که تصور می‌کردند حرف‌های مرد ناشناس تنها یک شوخی تلفنی است به سرعت با مدرسه پسرشان تماس گرفتند اما وقتی مطمئن شدند او به مدرسه نرفته، خود را به اداره پلیس مشهد رسانده و ماجرا را به ماموران اطلاع دادند.

با گزارش این آدم‌ربایی به پلیس آگاهی مشهد، گروهی از کارآگاهان به دستور سرهنگ ماشاءالله صادقی-رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی- وارد عمل شده و عملیات تخصصی برای دستگیری آدم‌ربایان و نجات گروگان آغاز شد.

در حالی که آدم‌ربایان در تماس‌های خود با پدرگروگان خود تهدید می‌کردند اگر وی ماجرا به پلیس اطلاع دهد، گروگان خود را به قتل می‌رسانند، کارآگاهان به ردیابی متهمان پرداخته و با زیر نظر گرفتن افرادی که با خانواده میلاد آشنایی داشتند به سرنخ‌هایی از گروگانگیران دست یافتند.

گروگانگیر آشنا

بررسی‌های پلیسی نشان می‌داد که یکی از دوستان برادر میلاد به نام رضا از چند روز قبل از گروگانگیری، تماس‌های مشکوکی با او داشته و مدام از وضعیت مالی پدرش از وی سؤال می‌کرده است.

با این اطلاعات، شناسایی رضا در دستور کار پلیس قرار گرفت و کارآگاهان با زیر نظر گرفتن محل زندگی او متوجه شدند وی چند روز پیش با یک خودروی پیکان که شباهت زیادی به‌خودروی گروگانگیران داشته، مشاهده شده است.

در حالی که احتمال مشارکت رضا در این آدم‌ربایی قوت یافته بود، کارآگاهان وی را به‌صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند و زمانی که متوجه شدند این مرد جوان با همدستی همسر و یکی از اقوامش نقشه ربودن نوجوان 12 ساله‌ را طراحی کرده است، در یک عملیات ضربتی او و همسرش را  دستگیر کردند.

می‌خواستیم زودتر پولدار شویم

متهمان پس از انتقال به اداره پلیس در بازجویی‌ها به ربودن میلاد و نقشه اخاذی 100 میلیون تومانی از پدر او اعتراف کردند و گفتند: مدت‌ها بود که برادر میلاد را می‌شناختیم و از وضعیت مالی پدر او با خبر بودیم.

برای همین چون نیاز به پول داشتیم و می‌خواستیم هر چه زودتر پولدار شویم، نقشه ربودن او را طراحی کردیم و با اجاره یک مغازه در یکی از خیابان‌های خلوت شهر، شیشه‌های آن را با روزنامه پوشانده و تصمیم گرفتیم از آن برای نگهداری گروگانمان استفاده کنیم.

چند روز رفت‌وآمد طعمه‌امان را زیر نظر گرفتیم و وقتی فهمیدیم او هر روز ساعت 7 صبح برای رفتن به مدرسه خانه را ترک می‌کند، روز حادثه سد راهش شدیم و با عکس‌العملی سریع او را ربوده و به مغازه مورد نظر منتقل کردیم.

رئیس پلیس خراسان رضوی با بیان این خبر گفت: پس از اعترافات متهمان، تحقیقات برای دستگیری دیگر همدست آنها ادامه یافت اما وی که از ماجرای دستگیری 2 همدستش باخبر شده بود 48 ساعت پس از ماجرای گروگانگیری، نوجوان ربوده شده را در منطقه رضاشهر رها کرده و پا به فرار گذاشت.

سردار حمید فهیمی‌راد ادامه داد: به‌دنبال این ماجرا، تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه این مرد ادامه یافت و کارآگاهان با شناسایی این مرد در بلوار شفای مشهد، آخرین عضو باند را نیز دستگیر و به اداره آگاهی منتقل کردند.

در جست‌وجوی ثروت یک‌شبه

سردار حمید رحیمی‌راد -  رئیس پلیس خراسان رضوی - با بیان اینکه متهمان پرونده که 2 مرد و یک زن هستند، بین 20 تا 25 سال سن دارند، گفت: متهمان با آرزوی رسیدن به ثروت یک‌شبه این آدم‌ربایی را رقم زده‌اند که  هم اکنون رسیدگی به این پرونده در مراجع قضائی ادامه دارد.

کد خبر 54433

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز